عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی.
سید مرتضی آوینی
telegram.me/eghaedi

آخرین مطالب

برهنگی هیئت و هیئت برهنگی

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ق.ظ

برادران منت بر سر اسلام و مسلمین گذاشته‌اند که «برهنه» نمی‌شوند هنگام سینه‌زنی! لطف فرموده‌اند؛ ایثار کرده‌اند که از «حق»شان گذشته‌اند و از آنچه دوست دارند چشم پوشیده اند... به خاطر چه؟ فقط به خاطر احترام به نظر شخصی رهبر و نه هیچ‌چیز دیگر!

آقایان دارند از کوپن «ولایت‌پذیری» خرج می‌کنند برای این ترک عادتشان. فکر کرده‌اند که تبعیت از ولی‌فقیه یعنی همین چیزها؛ یعنی مثلاً قرار بود برهنه سینه بزنند ولی به خاطر رهبری، برهنه نمی‌شوند! جوری هیاهو کرده‌اند، انگار که هیچ منطقی پشت سر این نظر رهبری نیست و قصه فقط قصه‌ی «دل»رهبری است؛ چون ایشان «دل»شان خواسته که آقایان برهنه نشوند و این‌ها هم «دل»شان نیامده که دل رهبری را بشکنند، پا روی دلشان گذاشته‌اند! یکی‌شان خطاب به عزاداران هیئتش گفته: «با پیراهن سینه بزنید تا مشخص شود سینه‌زن حسین اسیر هوای نفس خود نیست و ازآنچه دوست دارد به‌راحتی و برای انجام تکلیفش می‌گذرد»! عجب احساس تکلیفی! عجب درک موقعیتی! غوغا کرده‌اند با این غلبه بر هوای نفسشان!

چنان از «برهنه»شدن حرف می‌زنند که گویی فضیلت بزرگی را مجبور به ترک شده‌اند! و چنان بزرگ می‌کنند این ترکِ برهنگی را تا همه بدانند که به این راحتی‌ها تن به این به «تن‌پوشی» نمی‌دادند. فقط به خاطر «دل» رهبری است که از این امتیاز، دل می‌کنند.

سال‌ها، با ایما و اشاره و تصریح و تلویح و آسیب‌شناسی و... به این‌ها گوشزد شد که آقاجان نکنید این کار را. خوب نیست این تصاویر به‌عنوان نشانه‌ی تشیع در دنیا بچرخد. زیر بار نرفتند و از در تقدس درآمدند که شما دارید با «ارباب» چالش می‌کنید.

حالا هم که در رودربایستی رهبری قرارگرفته‌اند، با بزرگنمایی اقدام خود، نقض غرض می‌کنند. خودشان باید تحلیل می‌داشتند و خودشان باید به این نتیجه می‌رسیدند که بدانند با همین یک عادتِ غیرمفید، میلیون‌ها نفر را نسبت به مناسک شیعی بی‌رغبت می‌کنند. مگر قرار است هر فعلی از جانب فقها «حرام» اعلام شد مرتکبش نشویم؟ پس حساب و کتاب عقل و عرف چه می‌شود در این میان؟

کسی که محور و مراد جمعیت قابل‌توجهی از جوانان پاک‌سرشت و بی‌شیله و پیله است، قطعاً باید قوه‌ی عاقله‌اش، استعداد تحلیل مسائل ابتداییِ مربوط به جامعه‌ی شیعی را داشته باشد.

برهنگی، تنها یکی از آفات مشهود مجامع مذهبی است. آن دیگری‌ها را چه کنیم؟ آیا نمی‌شود بازهم به خاطر دل رهبری از این اعمال هم دست بردارند؟ یا حتماً باید یکی بیاید و نقل قولی بکند از رهبری تا آقایان بازهم منت‌گذاری را شروع کنند؟

۹۳/۰۸/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
احسان قائدی

برهنگی هیئت

نظرات  (۳)

سلام راست میگین گویا زورشون اومده تازه همین هم خوبه بعضی که هنوز زیر بار نرفتن
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
سلام و درود...مویدباشی برادر!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">