عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی.
سید مرتضی آوینی
telegram.me/eghaedi

آخرین مطالب

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

تا کنون در مورد طرح انتقال آب بهشت آباد مباحث موافق و مخالف زیادی مطرح شده است. در حالیکه مسئولین استان اصفهان طرح بهشت آباد به فلات مرکزی را مؤثرترین راه نجات زاینده رود می دانند، کارشناسان بر این باور هستند بدلیل عدم واقع بینی، این طرح نه تنها مشکی زاینده رود را حل نمیکند بلکه بزرگترین آسیب را به زاینده رود وارد خواهد کرد. ولی واقعآ مشکل زاینده رود چیست؟ 
به باور اینجانب که بیش از چهارسال در مورد این طرح مطالعات و تحقیقات داشته ام، میتوان در یک کلام مشکل اصلی این طرح را عدم شفافیت مسئولین و مدیرانی دانست که تلاش بی وقفه برای اجرای شتابزده این طرح دارند. در حالیکه تونل بهشت آباد به استناد نتایج مطالعات طرح بر منابع آب زیرزمینی استان چهارمحال و بختیاری اثر مستقیم دارد، مسئولین و مدیران اصفهانی با قاطعیت اظهار میدارند این طرح هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. در حالیکه با توجه به تجارب تونل سوم کوهرنگ و اظهارنظر مراجع معتبر رسمی، اجرای تونل به بیش از سه دهه بطول خواهد انجامید، بگونه ای صحبت می شود که در ذهن هر شهروند اصفهانی اینگونه تداعی شود که با شروع طرح بهشت آباد به یکباره مشکل زاینده رود حل خواهد شد. 

نکاتی دیگری هم وجود دارد. در حالیکه اجرای طرح بر وضعیت آب و محیط زیست خوزستان تأثیر غیر قابل انکار دارد، این مسئله از اصل انکار می شود. در حالیکه در آخرین نامه تخصیص این طرح، حجم آب انتقالی در شرایط سالهای نرمال ۵۸۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده و برای این حجم آب، نیاز به مخزنی حداکثر به میزان ۴۷۰ میلیون مترمکعب است، در طراحیها حجم مخزن سد بیش از ۱۵۰۰ میلیون مترمکعب و قطر تونل برای انتقال بیش از ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است که این مقادیر علاوه بر تشدید زلزله القائی موجب خطرات زیادی برای مناطق پائین دست می شود. 

در حالیکه به استناد برخی مسئولین استان اصفهان استقبال خوبی از خرید اوراق مشارکت طرح نشده ولی برخی مسئولین دیگر اظهار میدارند استقبال بی نظیر شده است. بدیهی است این همه عدم شفافیت که خود ناشی از عدم رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی و حقوقی است، بزرگترین مشکل را برای طرح انتقال آب بهشت آباد به فلات مرکزی بوجود آورده است و تا زمانی که مسئولین امر به نظرات بیطرفانه کارشناسی و رعایت قوانین تمکین نکنند این مشکل به قوت خود باقی است و در این صورت شروع طرح با تردید جدی مواجه است و معلوم نیست سود و اصل اوراق مشارکت از کدام درآمد این طرح پرهزینه و فرسایشی پرداخت خواهد شد و این هم برگ دیگری از همان عدم شفافیت است.

 دکتر حسین صمدی
استادیار دانشگاه شهرکرد

احسان قائدی
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۷ نظر


 به همت انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شهرکرد کرسی آزاد اندیشی با موضوع حکومت در تاریخ 1 اردیبهشت برقرار می شودکرسی آزاد اندیشی در دانشگاه شهرکرد به همت برخی دوستان بسیار خوب جای خود را در دانشگاه باز کرده است و می توان ادعا کرد که دانشگاه شهرکرد در این امر در استان پیش قدم بوده است

پیشنهاد کرسی حکومت که لزوم آن مدتها احساس می شد باعث شکستن فضای یخ و وارفته دانشگاه می شود و به نظر می آید گامی بلندی در جهت پیش رفت مبحث آزاد اندیشی در دانشگاه خواهد داشت

اما متاسفانه به دلیل حضور برخی افراد که بیشتر جنبه ی هتاکانه و هوچی گری نسبت به مسائل اندیشه ای دارند و اینکه براحتی به ارزشها و مقدسات توهین می کنند باعث می شود کمی انسان بخاطر از بین رفتن برخی حرمتها دل نگران باشد هرچند بارها دست غیب را که در وانفسا به کمک آمده دیدم اما حساسیت این کرسی به مراتب بیشتر و باعث دل نگرانی های بیشتر می شود امیدوارم هم سنگری ها طبق معمول در این مسیر با قدمهای محکم همچون گذشته سربلند بیرون بیایند انشاالله

وما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی

احسان قائدی
۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۴ نظر

حاج فریدون استکی از بزرگان اصولگرائی استان و از موثرترین افراد حاضر در جریانات سیاسی استان است قبول دیدار با جمعی از جوانان استان از جانب ایشان را به فال نیک گرفتیم و از تعامل و وحدت اصولگرایان سخن گفتیم روی هم رفته برای شروع حرکتی که در پیش داریم این جلسات آن هم به صورت گرم و صمیمانه بسیار حائز اهمیت و موثر می نماید انشاالله بتوانیم در کنار نقدی که به عملکرد برخی سیاسیون استان داریم تعامل خوبی با آنها برقرار کنیم ان شاالله 

احسان قائدی
۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۱۵ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر


سینه از داغ شقایق ها سراپا سوخته

 از غم آلاله های سرخ و شیدا سوخته


داغ مجنون های مجنون زینت لوح دل است

 کز مرور یادشان یک شهر لیلا سوخته


سر خوش از پیمانه پرواز، تا روز الست

 این همه سیمرغ عاشق ده! چه زیبا سوخته


آسمانها و زمین کوچکتر از دنیایشان

 کهکشان در حسرت دیدار آنها سوخته


از فراق یکصد و ده لاله ی دشت وصال

 یک هزار و صد پرستو، مانده بر جا، سوخته


دیده ها دریا شد از لب تشنه های جبهه ها

 تشنه کامانی که در سودای سقا سوخته


کربلا ها مان فدای کربلایت یا حسین (ع)

 این همه بیدل به شوق آن معلی سوخته


از غم یاس کبود مرتضی (ع) گریان چو ابر

صورت و پهلو به یاد روی زهرا (س) سوخته


گفت با گفتارها شیر بلند آوازه ای

این من و این سینه صحرا به صحرا سوخته


پنجه ی کفتارها تا سینه او را شکافت

 آسمانی پیکر "صیاد" دلها سوخته


تا علی آمد کنار پیکرش زد بوسه ای

 شد عیانم کر فراقش قلب آقا سوخته


احسان قائدی
۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲ نظر

همین عقلی که با سنگ حقیقت خانه می سازد

زمانی از حقیقت های ما افسانه می سازد

سر مغرور من ! با میل دل باید کنار آمد

که عاقل آن کسی باشد که با دیوانه می سازد

مرنج از بیش و کم ، چشم از شراب این و آن بردار

که این ساقی به قدر "تشنگی" پیمانه می سازد

مپرس از من چرا در پیله ی مهر تو محبوسم

که عشق از پیله های مرده هم پروانه می سازد

به من گفت ای بیابان گرد غربت کیستی؟ گفتم  :

پرستویی که هر جا می نشیند لانه می سازد

مگو شرط دوام دوستی دوری است ، باور کن

همین یک اشتباه از آشنا بیگانه می سازد

احسان قائدی
۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

انتقاد شجاعانه رحیم‌پور ازغدی از دانشگاه آزاد در حضور هاشمی

دانلود

احسان قائدی
۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

به همت جمعی از دانشجویان عضو کمیته صیانت از منافع ایران، نشریه «سکوت مرگبار» (توافق ژنو؛ از واقعیت تا رویا) ویژه زائران نوروزی راهیان نور و حرم رضوی آماده چاپ شد.

این نشریه که در قطع A3 و به صورت تک برگ جهت توزیع مردمی طراحی شده است، دو تا خورده و سه بخشی (سه لتی) می شود و شامل این بخش ها می باشد: مثلث سکوت، آیا میدانید، هسته ای بهانه است، راه اینجاست، آشنایی با نظرات چند کم سواد، طومار پیامکی.

مطالب نشریه در عین طراحی عامه پسند، دقیق هستند و برخی از آنها (مانند بخش آیا میدانید) پس از چندین رفت و برگشت مطلب با کارشناسان ویرایش و نهایی شده اند.

فایل نشریه را می توانید از اینجا دانلود کنید: سکوت مرگبار

همچنین مجموعه هایی که می خواهند نشریه را در شهر خودشان به اسم مجموعه شان چاپ کند، می توانند با info@sianat.org مکاتبه نموده و فایل باز نشریه را بگیرند.

احسان قائدی
۱۴ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

جناب آقای لطف اله فروزنده از جمله افراد شاخص استان هستند که علاوه بر سواد و آگاهی بالائی که نسبت به مسائل جامعه دارند ارتباط خوبی هم با بدنه مدیریتی کشور دارند و همین ارتباط باعث به دست آوردن کرسی معاونت رئیس جمهور سابق در دولت قبلی شد . دیدار گرم و صمیمی که جمعی از جوانان اصولگرای استان در دفتر حزب موتلفه با ایشان داشتند خود بیانگر مشی خاکی و بی ریای جناب فروزنده بود.

بعد از سوالات و بیان مطالب توسط دوستان ایشان به بیان دغدغه ها و تحلیل های خود از مسائل کشور پرداختند .تلاش های متعدد برای جلوگیری از خود سری های احمدی نژاد، لزوم وحدت اصولگرایان و توصیف مشی دولت و بخصوص شخصیت جناب روحانی از جمله مواردی بود که ایشان مطرح کردند. نکته قابل توجهی که در جلسه مطرح شد استقبال ایشان جهت حضور در صحنه انتخابات مجلس 94 در صورت به اجماع رسیدن اصولگرایان و دعوت از ایشان جهت حضور در انتخابات بود که به شخصه سطح سواد و نوع نگاه به مسائل و مشکلات ایشان را هزاران برابر بالاتر و بهتر از افرادی می دانم که اکنون نماینده مجلس هستند و یا تاکنون در این عرصه پای گذاشته اند

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد

احسان قائدی
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

شخصا بسیار علاقمندم با کسانی که از لحاظ سیاسی چندان هم فکر نیستیم و حتی در بعضی مواقع با یکدیگر در تضاد فکری به سر می بریم دیدار کنم دعوت استاندار از اصولگرایان استان جهت دیدار با ایشان یکی از فرصت هائی بود که سخنان و مواضع جناب سلیمانی را از نزدیک بشنوم هرچند بارها استاندار خود را اصلاحاتی معرفی می کند اما جنس ایشان تعاملی است یعنی می شود برای توسعه و پیشرفت استان با ایشان هماری و تعامل کرد فارغ برخی انتصابات نه چندان شایسته سالارانه و اظهار نظرات شاذ ایشان در استان آنچه از ایشان بر می آید دغدغه مندی برای پیشرفت استان است هرچند گاها باج دهی وی به ستاد جناب روحانی چندان مناسب و صحیح نیست اما به هرجهت ما نیز تمام هم و غم خود را با حفظ اصول و خط قرمز ها در جهت کمک به ایشان در راستای توسعه استان به کار میگیریم و در این مسیر از هیچ  چیز دریغ نخواهیم کرد امیدوارم زمانی نرسد تا رو در روی این استاندار و یا مجموعه ی استانداری قرار بگیریم که صدالبته در این اوضاع خطیر ما قدمی از مواضع و حقوق خود قدم به عقب بر نخواهیم داشت برای همه ی مسئولین دلسوز استان و نظام آرزوی موفقیت داریم. 




احسان قائدی
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۳۷ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

یکی از افرادی که سالها برای استانمان رنج ها و زحمت ها کشیده است و یادگارهای بزرگی هم بجای گذاشته حاج آقای ناصری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فعلی یزد است دیدار با این روحانی شاخص کشور و از مبارزان و همراهان امام باعث بسی شور و شعف و به یاد آوردن برخی تنگ نظری و بد اندیشی های افراد کوته فکر در زمان حضور ایشان در استان شد. هر چند این دیدار کوتاه و مختصر بود اما تلنگری بود به ما که قدر برخی ظرفیتهای درون استانمان را تا هستند بدانیم نه اینکه بعد از دست دادن آنها انگشت حسرت به دهان گرفته ندای ای کاش ای کاش سر بدهیم ظرفیتی همچون امثال آیت الله مظاهری که  مسئولین استان اصفهان در جهت پیش برد اهداف خود خوب توانسته اند این ظرفیت را به فعلیت برسانند و ما همچنان غافلیم برای آیت الله ناصری سلامت و طول عمر آرزومندم


احسان قائدی
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۳۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

تاکنون ما هر از چند گاهی از طرف دوستداران و دولتمردان متهم بودیم که پیام 24 خرداد را دریافت نکردیم همیشه در خلوت با خدای خود عاجزانه ا درگاه باریتعالی می خواستیم که زمانی برسد ما هم پیام 24 خرداد را دریافت کنیم از اینکه تنها عده ای معدود که از جای معدود تغذیه می شوند پیام انتخابات را دریافت نکرده اند و ما هم جز آن دسته بودیم غمگین و دل شکسته بودیم در لحظه سال تحویل تمام خواسته یمان از خدا دریافت پیام 24 خرداد بود تا اینکه بالاخره پس از ماهها عجز و ناله خدا به جوانیمان رجم کرد و پیام 24 خرداد را نه یک بار که دوبار دریافت کردیم لحظه ای که پیام را دریافت کردم اشک شوق اجازه دیدن پیام را نمی داد و همانجا به خاک افتاده و سجده شکر به جا آوردیم که ما هم شایسته دریافت پیام 24 خرداد شدیم و آن پیام این بود

نوروز سرشار از شادی و امید را برایتان آرزومندم

 حسن روحانی رئیس جمهور

احسان قائدی
۰۴ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر

تدبیر و امید این بار در سیتان و بلوچستان

در اوایل دولت تدبیر و امید با مشاهده برخی انتصابات در دولت و بخصوص در انتصاب استانداران استانها امید چندانی برای شایسته سالاری باقی نماند هر چه پیش تر می رویم به عمق فاجعه برخی دولتمردان بیشتر پی می بریم حساسیتی که منصب استانداری در برخی مناطق که اقوام و مذاهب درکنار یکدیگر زیست می کنند بسیار بالاتر است علی اوسط هاشمی استاندار اصلاح طلب استان سیستان و بلوچستان که در سابقه وی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در دوره اول اصلاحات و فرماندار تهران در دوره دوم اصلاحات مشاهده می شود از نیروهائی بود که یک از گزینه های جدی استانداری کردستان بود اما حکم وی برای استانداری سیستان و بلوچستان زده شد . فارغ نزدیکی که علی هاشمی به جریانات معلوم الحالی همچون جریان منحله نهضت آزادی و جبهه منحله مشارکت دارد و همچنین نزدیکی فکری که وی به افرادی همچون ابراهیم یزدی ،عماد الدین باقی و حسین کمالی دارد جایگاه مهمی است که وی در استان  سیستان که از مناطق مهم ژئوپلتیکی کشور محسوب می شود بر آن تکیه زده .سیاست نظام در قبال اهل تسنن همواره بر این حفظ وحدت شیعیان و اهل سنت استوار بوده . دامن زدن به اختلافات مذهبی آن هم توسط دولتمردان تدبیر و امید آن هم در این زمان حساس گناه نابخشودنی است.

علی اوسط هاشمی که از دولتیان فیس بوکی محسوب می شود در اقدامی قابل تامل و صد البته پر از پیام برای مردم اقدام به گذاشتن عکس زیر در صفحه فیس بوک خود کرد

مانده ام چگونه استاندار استانی که خود بیشترین ضربه را از گروه جند الشیطان خورده است نه تنها در گروه طرفداران عبدالمالک ریگی در فیس بوک عضو است که اقدام به باز پخش مطالب آنان می کند و کوچکترینصدائی هم از کسی برنخواهد خواست خدا به داد مردم شریف سیستان برسد که چنین فردی با چنین تفکرات شاذی ، نماینده عالی دولت در استان است دست و پنجه نرم می کنند امیدواریم دولتمردان حداقل در جهت حفظ ظاهر اقدام به چارچوب شکنی نکنند 

نکته نوشت : آقایان بعضا فراموش می کنند که چه کسی رئیس جمهور است بخدا حسن روحانی رئیس جمهور کشور است نه محمد خاتمی صرفا جهت یاد آوری گفتم

اللهم اشغل الظالمین بالظالمین

احسان قائدی
۰۴ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر