عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی.
سید مرتضی آوینی
telegram.me/eghaedi

آخرین مطالب

۲۳ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سریال های ماه مبارک به دلیل زمان پخش و  مخاطب های زیادی که دارد همواره هم برای صدا و سیما و هم برای منتقدان جز سوژه های مورد توجه قرار گرفته است به دلیل جامعه مخاطبی که این سریالها دارند مطالب و مفهوم هائی که در این سریالها منتقل می شود از اهمیت بسزائی برخوردار است چرا که عمدتا خانواده پس از افطار با هم به مشاهده این سریال می پردازند و می توان گفت سریالهای ماه مبارک رمضان ملا یکی از تاثیر گذارترین تریبون هائی موجود در صدا و سیما است . تریبونی که از آن باید برای جا انداختن فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و همچنین صدور مفاهیم انقلاب به جهان استفاده کرد

این مطلب در سایت جهانبین نیوز

احسان قائدی
۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۰:۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر

یک اتفاق ساده مرا بی‌قرار کرد
باید نشست و یک غزل تازه کار کرد
در کوچه می‌گذشتم و پایم به سنگ خورد
سنگی که فکر و ذکر دلم را دچار کرد
از ذهن من گذشت که با سنگ می‌شود
آیا چه کارها که در این روزگار کرد
با سنگ می‌شود جلوی سیل را گرفت
طغیان رودهای روان را مهار کرد
یا سنگ روی سنگ نهاد و اتاق ساخت
بی‌سرپناه‌ها همه را خانه‌دار کرد
یا می‌شود که نام کسی را بر آن نوشت
با ذکر چند فاتحه، سنگ مزار کرد
یا مثل کودکان شد و از روی شیطنت
زد شیشه‌ای شکست و دوید و فرار کرد
با سنگ مفت می‌شود اصلا به لطف بخت
گنجشک‌های مفت زیادی شکار کرد
یا می‌شود که سنگ کسی را به سینه زد
جانب از او گرفت و بدان افتخار کرد
یا سنگ روی یخ شد و القصه خویش را
در پیش چشم ناکس و کس شرمسار کرد
ناگاه بی‌مقدمه آمد به حرف، سنگ
این گونه گفت و سخت مرا بی‌قرار کرد:
تنها به یک جوان فلسطینی‌ام بده
با من ببین که می‌شود آنگه چه کار کرد!

احسان قائدی
۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

برای تاریخ

بازخوانی نقش خاتمی در فتنه 88



چندی است برخی از دوستان دچار آلزایمر شده اند و فراموش کرده اند که محمد خاتمی چه گربه رقصانی در فتنه 88 کرد حال که با رافت اسلامی آزاد است نظام طلبکار هم پیدا کرده است بد نیست برخی مواضع حضرتشان را با هم مطالعه نمائم

 22 خرداد / حضور خاتمی پای صندوق انتخابات در جماران 

"سید محمد خاتمی" رئیس جمهور اسبق کشور ضمن حضور در حسینیه جماران و انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « همه باید آنچه مردم انتخاب می‌کنند، بپذیرند و از رأی مردم تمکین کنند» وی در ادامه تأکید کرد: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم.»  

 

احسان قائدی
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۱:۱۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

نمازم را قضا کرده تماشا کردنت ای ماه

بماند بین مــا این رازها بینی و بین الله!

من استغفار کـــــردم از نگاه تـــو نمی دانـم

اجابت می شود این توبه کردن های با اکراه

برای من نگاه تــــــو فقـط مانند آن لحظه است

همان لحظه که بیتی ناگهانی می رسد از راه

...و شاید من سر از کـاخ عزیزی در می آوردم

اگر تشخیص می دادم چو یوسف راه را از چاه

مرا محروم کردی از خودت این داغ سنگین بود

چنان تحریــــــم تنبـــــاکو برای ناصرالدین شاه

احسان قائدی
۲۷ تیر ۹۳ ، ۰۲:۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

تو را خطاب می کنم به رغم انتقادها

امید پابرهنه ها امید بی سوادها

تو دست خود نهاده ای به دستهای آسمان

فدای دست خط تو تمام میر عمادها

تبسم ت می شود دلیل صلح در جهان

همینکه اخم می کنی رکود اقتصادها

بگو بمیر مرده ام ببین که سر سپرده ام

به حکم چشمهای تو ، نه حکم اجتهادها

نه هاشمی نه موسوی نه خاتمی و احمدی

فدای تار موی تو تمام حزب بادها

احسان قائدی
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر


بزرگی می گفت: حتی اگر بر حجاب در دین تاکید فراوان نشده بود و شرع و عرف بی حجابی را زشت و ناپسند قلمداد نمی کرد باز هم در محیط دانشگاه باید دانشجویان ملزم به رعایت حجاب می شدند چرا که دانشگاه محیط فرهیختگان است و برخی طرز پوشش ها موجب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود و محیط آموزشی را تحت الشعاع قرار می دهد.

فارغ از نگاه عقلی به حجاب و تاکیدی که اسلام بر رعایت آن داشته است آنچه اکنون ضعف آن به عینه احساس می شود ضعف قانون در مقوله ی حجاب و عفاف است از طرفی با قانون حجاب و عفاف در جامعه توسط دولت صرفا بصورت شعاری برخورد می شود و هیچ اهتمامی بر اجرای آن ندارد و دولت حتی این قانون را برای کارکنان خود نیز ملزم نمی کند از طرف دیگر ضعف در نبود قانون متقن و روشن درباره ی حجاب  در برخی محیطهای تاثیرگذار همچون دانشگاه احساس می شود.

لینک مطلب در خبر گزاری دانا

لینک مطلب در جهانبین نیوز

احسان قائدی
۱۷ تیر ۹۳ ، ۰۱:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۴ نظر

بخشنامه دانشگاه آزاد  نتیجه ای از همان تفکری است که قائل است

به زور نمی توان مردم را به بهشت برد

دانشگاه محل علم آموزی و تلاش برای عملی کردن اهداف علمی کشور است و باید مانع هر آن چیزی که این وظیفه را به حاشیه می برد و دانشگاه را از محل کسب علم به محل ترویج بی عفتی و بی حیایی تبدیل می کند، شد چنین بخشنامه هائی حاکی از عدم شناخت  از مسائل فرهنگی کشور و تصمیم گیری در مسائل فرهنگی توسط افراد بی اطلاع در حوزه فرهنگ می باشد.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار منطقه آزاد گفت: بخشنامه اخیر مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر عدم برخورد دفاتر حراست با افراد بد حجاب در دانشگاه ها حاکی از تفکر لیبرالیستی حاکم بر مدیریت دانشگاه آزاد است.

وی افزود: این بخشنامه نتیجه ای از همان تفکری است که قائل است به زور نمی توان مردم را به بهشت برد در صورتی عدم برخورد با نوع پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد مطرح می شود که همه دانشگاه های طراز اول جهان قوانین پوششی مشخصی دارند و با مظاهر بدپوششی برخورد می کنند، حال آنکه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به لفظ اسلام در نام این دانشگاه باید مروج قانون اسلام باشد.

این دانشجوی فعال سیاسی  تصریح کرد: از طرفی وضعیت دانشگاههای ما  از نظر حجاب و پوشش اکنون نیز چندان مناسب و در شان دانشگاه اسلامی نیست  که با این بخشنامه دانشگاه آزاد عملا رای به کشف حجاب داده است و این موضوع مناسب جامعه اسلامی و دانشگاه اسلامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محل علم آموزی و تلاش برای عملی کردن اهداف علمی کشور است و باید مانع هر آن چیزی که این وظیفه را به حاشیه می برد و دانشگاه را از محل کسب علم به محل ترویج بی عفتی و بی حیایی تبدیل می کند، شد چنین بخشنامه هائی حاکی از عدم شناخت  از مسائل فرهنگی کشور و تصمیم گیری در مسائل فرهنگی توسط افراد بی اطلاع در حوزه فرهنگ می باشد.

قائدی گفت: در این میان تاثیری که دانشگاه بر فضای جامعه میگذارد غیر قابل انکار است که چنین بخشنامه هائی باعث  ترویج فرهنگ بی حجابی و آزادی های نامشروع در سطح جامعه  میگردد که در این باره امام (ره ) میفرماید: اگر دانشگاه اصلاح شود کشور اصلاح می شود.

لینک مصاحبه با خبرگزاری

احسان قائدی
۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۱:۳۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

یکی از مولفه های تحقق تمدن اسلامی حرکت علمی شتابان  است حرکت علمی کشور موضوعی اساسی برای آینده کشور و جامعه و حتی برای دنیای اسلام است. تحقق این حرکت علمی مستلزم ایجاد زمینه هائی در فضای دانشگاههای و مدیریت علمی کشور است تا مبادا این حرکت متوفق و یا کند شودکه در این صورت  هرگونه توقف در این مسیر و یا کُند شدن شتاب موتور علمی کشور، با عقب‌گرد همراه خواهد بود.

لینک این مقاله در جهانبین نیوز

لینک این مقاله در خبرگزاری دانا

لینک این مقاله درخبرگزاری مشکات برین

احسان قائدی
۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۳:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تـو را می بینم و گم می کنم اینجا هیاهو را

کــه از رو میبرد چشمان تو چشمان آهــو را


همه از بوی خوش یاد نگار خویش می افتند

من از بوی تو یادآور شدم گلهـای خوشبو را


عزا و عید را یکجا،به ماه چهره ات دیدم

که روی تو ربیع الاول و موی تو عاشورا


کدامین پهنه خورشیدی چو پیشانی تو دارد؟

کدامین  کـــوه  دارد  اقتدار  آن  دو  ابرو  را؟


چرا اینقدر زیبایی ؟ چه سحری کرده ای بانو؟

که از رو برده ای با چشمهایت رمل و جادو را

احسان قائدی
۱۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

اقدامات وزیر علوم موجب کاهش سرعت پیشرفت حرکت علمی کشور شده است


برخی بدنبال این هستند که این استیضاح را صرفا سیاسی و چوب لای چرخ دولت کردن نشان دهند اما با دلایلی که نمایندگان امضاکنندگان استیضاح بیان کرده اند می توان به راحتی فهمید مجلس نگران توقف و یا کاهش سرعت پیشرفت حرکت علمی کشور است که خود ضربه بزرگی به بدنه علمی کشور محسوب می شود از این رو همچون گذشته به استیضاح وزیر مربوطه پرداخته که این امر در دولتهای سابق نیز مرسوم بوده است.

یک فعال سیاسی در رابطه با استیضاح وزیر علوم به خبرنگار منطقه آزاد گفت: اخیرا رهبر انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاهها عنوان کردند دانشگاه نباید در اختیار کسانی قرارگیرد که پیشرفت علمی کشور را هیچ می انگارند مشی کنونی وزارت علوم با آنچه که باید این وزارتخانه در راستای پیشبرد حرکت علمی کشور داشته باشد فاصله دارد.

وی افزود: حرکت علمی که اکنون و در این برهه از زمان بهترین راه برای بی اثر کردن تحریم ها به حساب می آید در این بین وزیر علوم به جای تلاش در جهت نهادینه کردن این نگاه در فضای علمی کشور ، به مسائل حاشیه ای و بعضا سیاسی کاری می پردازد، بازگرداندن دانشجویان ستاره دار و احیای انجمن های منحله اسلامی که زمانی فضای دانشگاهها را به تشنج می کشیدند و ابزار دست گروهها و جریانات سیاسی مغرض بودند و یا نصب برخ از فعالان فتنه 88 درجایگاههای حیاتی وزارتخانه حتی با رد صلاحیت این افراد توسط وزارت اطلاعات نشان از بی توجهی وزارت علوم و بخصوص وزیر علوم به مسائل علمی کشور را دارد.

احسان قائدی تصریح کرد: از طرفی انتصابات سریع و بعضا تامل برانگیز برخی روسای دانشگاه حاکی از آن است که وزیر محترم بدنبال تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی است که این خود به گفته رهبر انقلاب سهم مهلکی برای حرکت علمی کشور است.

نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی بنابر وظیفه خود که به صراحت در قانون اساسی آمده است و بنابر عدم توضیحات مناسب وزیر محترم علوم که موظف به پاسخگوئی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی می باشند اقدام به طرح استیضاح وزیر علوم کرده اند.

وی تاکید کرد: برخی بدنبال این هستند که این استیضاح را صرفا سیاسی و چوب لای چرخ دولت کردن نشان دهند اما با دلایلی که نمایندگان امضاکنندگان استیضاح بیان کرده اند می توان به راحتی فهمید مجلس نگران توقف و یا کاهش سرعت پیشرفت حرکت علمی کشور است که خود ضربه بزرگی به بدنه علمی کشور محسوب می شود از این رو همچون گذشته به استیضاح وزیر مربوطه پرداخته که این امر در دولتهای سابق نیز مرسوم بوده است.

لینک خبر در پایگاه خبری تحلیلی منطقه آزاد

لینک خبر در پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز

لینک خبر در شبکه اطلاع رسانی دانا

احسان قائدی
۱۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

دوباره پر شده از عطر گیسویت شب سال
دوباره عطر گیسویت، چقدر امشب پریشانم

 کتاب کهنه‌ای هستم پر از اندوه یا شاید
درختی خسته در اعماق جنگل‌های گیلانم

 رها، بی‌شیله پیله، روستایی، سادۀ ساده
دو بیتی‌های بابا طاهرم، عریان عریانم

 شبی می‌خواستم شعری بگویم، ناگهان در باد
صدای حملۀ چنگیز خان آمد نمی‌دانم

 چه شد اما زمین خوردم میان خاک و خون دیدم
در آتش خانه‌ام می‌سوخت، گفتم آه دیوانم

 فراوان داغ دیدن‌ها،‌ به مسلخ سر بریدن‌ها
حجاب از سر کشیدن‌ها، از این غم‌ها فراوانم

 شمال و درد کوچک خان، جنوب و زخم و دلواری
به سینه داغدار کشتۀ حمام کاشانم

من آن شاهم که پیش چشم من در کاخ
یک بانو، پی تحریم تنباکو، شکسته تنگ قلیانم

سکوت من پر از فریاد، یعنی جامع اضداد
منم من اخم سعدآباد و لبخند جمارانم

من آن خاکم که همواره در اوج آسمان هستم
پر از عباس بابایی، پر از عباس دورانم

گرفته شعله با خون جوانانم حنابندان
که تهران تر شود تهران، من آبادان ویرانم

صلات ظهر تابستان، من و بوشهر و خوزستان
تو را لب تشنه ایم از جان، کمی باران بنوشانم

سراغت را من از عیسی گرفتم، بازکن در را
منم من روزبه، اما پس از این با تو سلمانم

شکوه تخت جمشید اشک شد، از چشم من افتاد
از آن وقتی که خاک پای سلطان خراسانم

به قول من اگر سلطان رضا باشد خدا را شکر
که من یک شاعر درباری ام مداح سلطانم

احسان قائدی
۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۴۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر
احسان قائدی
۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

دست هایت دو جوجه گنجشک اند ، بازوانت دو شاخه ی بی جان !

ساق تــــو ساقـــه ی سفیـدی کــــه  سر زده از سیاهــــی گلدان

میوه های  رسیده ای  داری  ،  پشت  پیراهن  پر  از  رنگت

مثل لیموی تازه ی « شیراز» روی یک تخته قالی « کرمان» !

فارغ از اختلاف «چپ» با «راست» من به چشمان تو می اندیشم

ای  نگـــاه  همیشه  شکاکت  ،  ائتلاف  فرشتـــه  با شیــــطان !

فال می گیرم و نمی گیرم ، پاسخـــی در خور سوال اما

چشم تو باز هم عنانم را می سپارد به دست یک فنجان

با همین دستهای یخ بسته ، می کشم ابروی کمانت را

تا بسوی دلـــم بیندازی  ، تیــــری از تیــرهای تابستان !

در  تمام  خطوط  روی  تو  ،  چشم  را  می دوانم هر بار

خال تو خط سیر چشمم را می رساند به نقطه ی پایان !

احسان قائدی
۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
احسان قائدی
۱۰ تیر ۹۳ ، ۱۱:۳۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست

دار و دسته انحرافی ها
یاسر الحبیب طلبه خوش‌پوش لندن نشین

یاسر الحبیب یک طلبه خوش‌پوش است که در حسینیه‌ای در لندن منبر برود سینه‌چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت به شمار می‌رود. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» یکی از شبکه‌های تحت حمایت آیت‌الله سید صادق شیرازی یعنی شبکه فدک را مدیریت می‌کند ولی از حضور چشم‌گیر و پررنگ در دیگر شبکه‌های زنجیره‌ای این طیف فکری نیز غفلت نمی‌کند. تنها سه سال از راه‌اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می‌گذشت که تندروی‌های یاسر الحبیب، دولت کویت را مجبور کرد هیئتش را پلمپ و او را روانه زندان کند.

جهت دانلود قسمت سوم عمامه های انگلیسی به ادامه مطلب بروید

احسان قائدی
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
احسان قائدی
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ای شهاب رهگذر ، ای از ستاره ماه تر

دلخوشی های من از عمر تو هم کوتاه تر

 تو خدایم نیستی بی شک! ولی مثل خدا

در وجودت هر کسی شک می برد ، گمراه تر

روز و شب دنبال تو هستند "از ما بهتران"!

چشم هایت را بگو باشند بسم الله تر


احسان قائدی
۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست

برادر کوچکی که از برادر بزرگ جلو افتاد!

سید صادق برادر کوچک‌تر سید محمد است که بعد از فوت وی در سال ۱۳۸۰ در شهر قم، عملاً تبدیل به بزرگ خاندان شیرازی‌ها شد. 

جهت دانلود قسمت دوم مستندعمامه های انگلیسی به ادامه مطلب بروید

احسان قائدی
۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

جنگ در اطراف زینب داشت بالا می گرفت.

 گوش دشمن را کشید عباس آوردش عراق

احسان قائدی
۰۵ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مغرور هستی و دنبال قدرتی 
معلوم می شود اهل سیاستی

آرام هستی و حرفی نمیزنی 
له می کند مرا این حس لعنتی 

با چشم های خود هی ناز می کنی 
گمراه می کنی من را براحتی

لب وا نمودنت آغاز اغتشاش
هم فتنه می کنی هم بی بصیرتی

مانند دیگران با من مخالفی 
من بی کسم و تو هم رای ملتی 

شورای عاشقان من را کمک کنید 
از دست دلبرم دارم شکایتی

وقتی که دلبرت در حزب دیگر است 
دور از عدالت است همچین رقابتی

حالا که نیستی خانه نشین شدم 
امید من شده حکم حکومتی

احسان قائدی
۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

افشاگری های شهید دیالمه راجع به میر حسین موسوی

فایل صوتی سخنان افشاگرایانه ی شهید دیالمه یک هفته قبل از ترورش در این فایل شهید دیالمه به نقد گرایش فکری و عقاید میر حسین موسوی میپردازد. جالب است بدانید که شهید دیالمه پس از این سخنرانی یک هفته ی بعد ترور میشود و اسنادی که در مورد میر حسین موسوی به همراه داشته نیز ناپدید شد.

دانلود قسمت هایی از این سخنرانی

متن زیر برگزیده ای از سخنرانی شهید دیالمه یک هفته قبل از شهادتشان است:

احسان قائدی
۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۲:۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

آنچه باید درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه دانست

یکی از جریاناتی که در دو سه سال اخیر قوت گرفته و در حال رشد و نمو است جریان جعلی شیعه نمایی است که در حاشیه و متن بیوت یکی از مراجع تقلید قم به نام شیرازی شکل گرفته است.

جهت دانلود قسمت اول مستندعمامه های انگلیسی به ادامه مطلب بروید

احسان قائدی
۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﺧﺖ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ
ﺍﺯ ﻣﺴﯽ ﯾﮏ ﺣﻠﺒﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﻣﺸﺐ

احسان قائدی
۰۲ تیر ۹۳ ، ۰۰:۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر