عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود

عاشقانه های یک بچه بسیجی

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیر که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی.
سید مرتضی آوینی
telegram.me/eghaedi

آخرین مطالب

برای کسانی که آلزایمر دارند

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶ ق.ظ

برای تاریخ

بازخوانی نقش خاتمی در فتنه 88



چندی است برخی از دوستان دچار آلزایمر شده اند و فراموش کرده اند که محمد خاتمی چه گربه رقصانی در فتنه 88 کرد حال که با رافت اسلامی آزاد است نظام طلبکار هم پیدا کرده است بد نیست برخی مواضع حضرتشان را با هم مطالعه نمائم

 22 خرداد / حضور خاتمی پای صندوق انتخابات در جماران 

"سید محمد خاتمی" رئیس جمهور اسبق کشور ضمن حضور در حسینیه جماران و انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: « همه باید آنچه مردم انتخاب می‌کنند، بپذیرند و از رأی مردم تمکین کنند» وی در ادامه تأکید کرد: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم.»  

 

پیام تبریک خاتمی به موسوی!

سایت یاری نیوز ساعت ۱۲:۱۰ روز ۲۲ خرداد، به نقل از خاتمی، خبر پیروزی میرحسین موسوی در دور نخست انتخابات را مخابره نمود، همچنین سایت جمهوریت در ساعت ۲۱:۰۶ خبری را با عنوان خاتمی به میرحسین تبریک گفت" منتشر کرد.    

 

23خرداد/ همراهی با کروبی و موسوی 

فردای انتخابات و پس از مشخص شدن نتیجه آرا و توهم خود ساخته موسوی، خاتمی و سایر رفقای این عده، اولین بیانیه میرحسین موسوی در رد نتیجه انتخابات و فرمان شورش علیه جمهوریت صادر شد. خاتمی نیز که همیشه دم از قانون‎مداری می‎زد و طی دوران مسئولیتش و حتی روز ۲۲ خرداد، از لزوم پذیرش رأی مردم سخن گفته بود و با این‎که خود بهتر از هر کس می‎‎دانست واقعیت چیست، با موسوی و کروبی همراه شد و عملا به یکی از سه ضلع سران فتنه تبدیل شد. 


25 خرداد/حضور خاتمی در راهپیمایی معترضین  

سه روز پس ازبرگرازی انتخابات در روز ۲۵ خرداد، راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد که موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی و … در آن حضور داشتند. در انتهای این مراسم آشوبگران تعدادی اتوبوس، بانک، موتورسیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند. 

 
بیانیه خاتمی به هواداران موسوی 

 سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد:"حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید و از چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید."  


28 خرداد/نامه سرگشاده به رئیس قوه قضائیه

میرحسین موسوی و محمد خاتمی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی از وی خواستند تا نسبت به برخوردهای صورت گرفته با بازداشت‌شدگان و … ملاطفت بیشتر و یا تجدید نظر صورت گیرد.     

 معنای این نامه این بود که دستگاه قضایی باید این افراد را آزاد بگذارد تا کشور را به اغتشاش بکشند. این موضع خاتمی، یادآور موضع او در فتنه کوی دانشگاه تهران بود که خواستار مدارا با اغتشاش‎گران شد.  

این دو در نامه خود آورده بودند: "دستگیری این شخصیت‎‎ها و افرادی که غالبا نقش فعال و مؤثری در خدمت به مردم کشور و جلوگیری از خشونت و رفتار‎های غیرمدنی دارند، نه‎تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی‎هاست. 
 

29 خرداد/ بی توجهی به نماز جمعه تاریخی به امامت رهبر معظم انقلاب  

مجمع روحانیون مبارز با وجود اطلاع از اینکه نماز جمعه روز ۲۹ خرداد، به امامت رهبر انقلاب برگزار خواهد شد، برای راهپیمایی ۳۰ خرداد درخواست مجوز کرده بودند که رد شد اما به علت سهل‌انگاری آنان تا لغو درخواست، تعدادی از معترضان به خیابان‌ها آمدند و ۱۰ تن از شهروندان در این راهپیمایی جان خود را از دست دادند. 

رهبر انقلاب در این نماز جمعه خواستار پیگیری مطالبات از مسیر قانون و خاتمه دادن به اردوکشی خیابانی شدند. 


31 خرداد/بیانیه خاتمی بعد از حوادث ۳۰ خرداد  

سید محمد خاتمی پس از حوادث روز ۳۰ خرداد با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از امنیتی و نظامی شدن فضای کشور تأکید کرد: بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست.  

وی در این بیانیه اعلام داشت: " باید حق مردم را پاس داشت و در عین تدبیر در برابر هرگونه تشنج، تشنج آفرینی و ناامنی، باید از شیوه های پرهزینه و زیانبار برای نظام و مردم از جمله مقابله‌ی نظامی و خشونت فاصله گرفت و همگان در جهت ترمیم اعتماد عمومی که پشتوانه اصلی نظام و کشور است برآییم و حرکت کنیم. 


8 تیر/ به شورش خواندن مردم آغاز استبداد است

حیدر رحیم‌پور ازغدی در گفتگویی که متن آن‌را رجانیوز منتشر ساخت، گفت: به آقای خاتمی و مجمع روحانیون ایشان، که پرچم مذهبی در برابر ولایت فقیه بالا برده‌اند و بیانیه‌های عملیاتی و خیابانی را حتی پس از سخنرانی تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، یک به یک صادر می‌کنند و مردم را به شورش فرا می‌خوانند، عرض می‌کنم که فریب سابقه و نام و عنوان‌ها را نخورید و ناخواسته در کنار آمریکا و متحدانش انتخابات را تخریب نکنید که این آغاز استبداد است.


۱۰ تیر/ بانیان خشونت مسبب خسارات وارده هستند!!

بنابر اخبار مندرج در پارلمان نیوز سید محمد خاتمی در جمع تعدادی از خانواده‌های متهمان پس از انتخابات حاضر شد و گفت: در فضایی که خشونت حاکم شد، عقل رخت بر می‌بندد و مسبب تمام این خساراتی که متوجه ایران و جمهوری اسلامی شد، بانیان این خشونت هستند.

آنان که اعتراض مردم را سرکوب می‌کنند بزرگترین پشتوانه نظام را از بین برده، فرصت را برای سوءاستفاده بیگانگان و مغرضان فراهم می‌کنند نه کسانی که مردم را به صحنه فرا خوانده و خواهان رسیدگی به اعتراض مردم در فضایی بی‌طرف و مورد اعتماد جامعه هستند.

 

29 تیر/ خاتمی: اتکا به همه‌پرسی،‌ راه برون رفت از بحران است 

طیق گفته‌های پارلمان نیوز، محمد خاتمی در دیدار با خانواده‌های چند تن از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات با تاکید بر اینکه بایستی توصیه‌های خیرخواهانه آقای هاشمی در نماز جمعه «نماز جمعه ۲۶ تیر» مبنای عمل قرار گیرد گفت: بایستی اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند. دوام نظم و تداوم پیشرفت کشور در گرو بازگرداندن اعتماد عمومی است. ما از ابتدا عنوان کردیم که برای بازگرداندن این اعتماد راه قانونی وجود دارد و مورد توجه قرار نگرفت؛ اکنون هم به صراحت می‌گویم راه برون رفت از بحران فعلی اتکا به همه‌پرسی از مردم طبق قانون اساسی است.


شریعتمداری: پیشنهاد رفراندوم بخشی از سناریوی غرب برای فتنه‌انگیزی است

حسین شریعتمداری در یادداشت روزنامه کیهان با انتقاد از پیشنهاد طرح رفراندوم از سوی خاتمی، آن را مطابق با دستورالعمل های مایکل لدین خواند و نوشت: "آن‌ها تردیدی ندارند که پیشنهاد آنها اولا؛ قانونی نیست، ثانیا؛ عملی نسیت و ثالثا؛ بر فرض انجام رفراندوم، نتیجه آن برای مدعیان اصلاحات به مراتب از انتخابات دهم شکننده تر خواهد بود. 

آن‌ها با پیشنهاد رفراندوم بخش دیگری از سناریوی از پیش طراحی شده غرب را برای فتنه انگیزی به صحنه آورده‌اند و در دورترین افق ذهن خود نیز نه فقط انجام آن را قانونی و عملی نمی‌دانند بلکه عدم تحقق آن بخش اصلی این پروژه است چراکه طراحان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن‌ها به وضوح می‌دانند تحقق رفراندوم نتیجه‌ای کاملا معکوس و متضاد با خواست آن‌ها دارد. 

به بیان دیگر کاربرد اصلی این سناریو داغ کردن تنش است. آرزویی که دارو دسته خاتمی به آن نخواهد رسید و به یقین از بادی که به دستور دشمنان می‌کارند طوفانی سهمگین به پا خواهد شد که طومار خط جدید نفاق را نیز مانند خط نفاق دهه ۱۳۶۰ درهم می‌پیچد. 

 

3 مرداد/ نامه خاتمی و جمعی دیگر به مراجع تقلید

به گفته قلم نیوز، سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه جمع دیگری از اصلاح‌طلبان که در میان آن‌ها نام هاشم آغاجری، علیرضا بهشتی و محمد سلامتی به چشم می‌خورد در نامه‌ای سرگشاده به مراجع تقلید خواستار موضع گیری آنان در قبال بازداشت متهمین حوادث پس از انتخابات شدند.


۱۰ مرداد/ اعترافات ابطحی در دادگاه

وقتی موعد پخش اعترافات بازداشت شدگان مرتبط با فتنه فرا رسید، "محمدعلی ابطحی" عضو مجمع روحانیون مبارز پشت تریبون دادگاه رفت و هر آنچه خاتمی در این مدت کوشیده بود پوشیده بدارد، عیان ساخت. 

وی رفتارهای میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل اغتشاشات پس از انتخابات عنوان کرد. ابطحی در ادامه صحبت‌هایش از یک مثلث حامی تقلب، سخن به میان آورد که اضلاع آن را خاتمی، هاشمی رفسنجانی و موسوی تشکیل می‌دادند. 
 
ابطحی گفت: "خاتمی فضای جامعه را می‌شناخت، وی اقتدار نظامی، انتظامی و مقام معظم رهبری که در جایگاه والایی قرار دارند را می‌شناخت و با توجه به اینکه وی نسبت به این موضوعات شناخت داشت، این یک نوع خیانت است که از موسوی در موضوع تقلب حمایت کرد. 

عضو مجمع روحانیون مبارز همراهی خاتمی با موسوی را خائنانه دانسته و گفته بود که شاید موسوی کشور را نمی‌شناخت ولی خاتمی همه مسائل را می‌دانست، توانایی و اقتدار مقام معظم رهبری را می‌شناخت اما به خاطر اتفاقات موسوی را همراهی کرد که این همراهی خائنانه بود. 

محمدعلی ابطحی در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران، گفت: "پیش از انتخابات موسوی را به عنوان هندوانه سربسته ای معرفی کردم که توهمات وی در زمان انتخابات و پس از آن و دامن زدن به ناامنی در جامعه علت آن بود"، ابطحی افزود: معتقدم که خاتمی حق نداشت همه جریان بزرگ و تاریخی اصلاح‌طلب را پای موسوی قربانی کند. موسوی جریان اصلاح طلب را نمی‌پذیرفت و توهم اینکه موسوی طرفدار خط امام است و به این علت پیروز انتخابات خواهد شد، یکی دیگر از توهمات این نامزد انتخاباتی بود. 


12 مرداد/ واکنش خاتمی به اعترافات ابطحی
خاتمی بلافاصله در واکنش به سخنان ابطحی، با نمایشی خواندن دادگاه متهمان، اعترافات مطرح شده را فاقد اعتبار عنوان کرد. 

دو روز بعد از این رویداد، روزنامه الجزیره چاپ عربستان سعودی در گزارشی نوشت: "اعترافات اخیر محمدعلی ابطحی از چهره های شاخص جریان اصلاحات و از دستگیرشدگان حوادث اخیر تهران، سیدمحمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن به یک کشور اروپایی انداخته است. 

خاتمی قصد دارد با هدف تشکیل جبهه‌ای متشکل از جریان‌های سیاسی مخالف دولت و حکومت ایران به‌زودی راهی یکی از کشورهای اروپایی شود." اگرچه خاتمی واکنشی به این گزارش که در رسانه‌های داخلی نیز منعکس شد نداد، اما ماه‌ها بعد، خبرگزاری‌ها‌ از ممنوع‌الخروج بودن خاتمی خبر دادند.

 

تشویق اقدامات خاتمی از سوی پهلوی‌ها
اواخر مردادماه ۱۳۸۸ «رضا پهلوی» (فرزند شاه مخلوع ایران) در گفتگویی با هفته نامه آلمانی اشپیگل، از اینکه خاتمی و هاشمی در مسیر درست حرکت می‌کنند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: «من امیدوارم که آنها به شکل صریح تری انتقادات خود را نه تنها نسبت به تصمیمات رهبری، بلکه به تمام نظام ابراز کنند که خاتمی واکنشی نسبت به این مصاحبه نشان نداد و سکوت کرد تا نشان دهد حتی با خاندان پهلوی نیز حاضر به مرزبندی نیست. 

3 شهریور/ ارتباط خاتمی با بنیاد سوروس

کیان تاج‌بخش نماینده سابق بنیاد سوروس در ایران در قسمتی از اظهاراتش در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: اگر یکی از اولین نمونه‌های براندازی را ارتباط سفر عطریانفر به بنیاد سوروس قبل از ۱۳۷۶ بدانیم، می‌توان نهایت آن را ملاقات مستقیم خاتمی همراه جواد ظریف با سوروس در نیویورک در سال ۸۵ دانست که این یک ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است. 

 

4 شهریور/ دفتر خاتمی ارتباط وی با بنیاد سوروس را کذب خواند 
پس از اظهارات تاج‌بخش، دفتر سید محمد خاتمی در اطلاعیه‌ای اعلام نمود: اخبار و نسبت‌های کذب و بی‌اساسی در مورد خاتمی به چشم می‌خورد که در خلال اعتراف‌ها و محاکمه‌ها و از طریق خبرگزاری‌ها و سایت‌های خاص و زبان و قلم بعضی از دستگیرشدگان عنوان شده است و از جمله سخنان یکی از دستگیر شدگان در جریان محاکمه است که به رابطه‌ی مستمر جناب خاتمی با فردی به نام جرج سوروس اشاره شده است.

 در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است این قبیل ادعاها اساسا کذب و عاری از حقیقت است و به خواست مسئولان امر از گسترش این بداخلاقی‌ها و اَعمال خلاف شرع و قانون که آثار سوء آن متوجه افراد باشد، به نظام جمهوری اسلامی لطمه می‌زند، جلوگیری به عمل آورد. 


15 شهریور/ دیدار خاتمی با شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

بنا بر اخبار مندرج در پارلمان نیوز، سید محمد خاتمی در دیدار با شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: همچنان که می‌دانید من همیشه از حکومت سازگار با دین حمایت کرده‌ام و باور دارم که دین ما یعنی اسلام و تشیع با مطالبات و انتظارات روزمان هم می‌تواند سازگار باشد، مشروط بر آنکه آن را درست بفهمیم و از ظرفیت‌های خوب بهره ببریم.

خاتمی تصریح کرد: برخلاف آنچه این روزها با دروغ، تهمت و کینه‌توزی گفته می‌شود من همیشه تلاش کرده‌‌ام تا از حضور دین در عرصه سیاست دفاع کنم و هنوز هم معتقدم چارچوب‌ها و بنیان‌های نظامی که در انقلاب و با هدایت امام بوجود آوردیم درست و راهگشا است و باید خطاهایمان و اشکالاتی که بوجود آمد و ذاتی آن نیست رفع کنیم. 


27 شهریور/ حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس

پارلمان نیوز در خبری از حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس نوشته است: از ساعتی پیش رئیس‌جمهور سابق کشورمان سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد در حالی که حضور خاتمی با  استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود و بعد از حمله به سمت وی، مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد؛ نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و آمریکا را سر می‌دادند یکصدا شعار مرگ بر روسیه را سر‌می‌دادند. 


5 دی/ شب عاشورا و استقبال از خاتمی با سوت و کف در حسینیه جماران

رجانیوز نوشت: فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه جماران به سر دادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمودی بود و فائزه هاشمی نیز حضور داشت، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. 
 

22 بهمن/ مواجهه شدن خاتمی با خشم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گفته شبکه ایران، سید محمد خاتمی در تقاطع زنجان-آزادی در صدد ورود به جمع میلیونی مردم بود که در مواجه با مردم این محل را ترک کرد. مردم تهران با مشاهده وی با شعار مرگ بر منافق خشم و عصبانیت خود را نسبت به وی اعلام کردند.

۹۳/۰۴/۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
احسان قائدی

فتنه

خاتمی

نظرات  (۱)

سلام 
بله همه فراموش کردند چه شد که اسم او از لیست پاک شد وچهره اش را سفید کردند ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">